Ana Sayfa Arama
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

Zonguldak 112’de Neler Oluyor?

Zonguldak sağlık camiası, bir çalışanın sağlık mazeretine rağmen gerekçesiz şekilde görev yerinin değiştirilmesi iddiasıyla çalkalanıyor. Paramedik G.G.’nin, skolyoz hastası olmasına rağmen 112 Komuta Kontrol Merkezindeki görevinden alınarak Atatürk Devlet Hastanesine görevlendirilmesi, kentte “sağlık çalışanlarına yönelik mobbing” tartışmalarını beraberinde getirdi.

Zonguldak sağlık camiası, bir çalışanın sağlık mazeretine rağmen gerekçesiz şekilde

Edinilen bilgilere göre, 112 Komuta Kontrol Merkezinde Paramedik olarak görev yapan G.G.’nin skolyoz rahatsızlığı nedeniyle sağlık mazereti bulunuyordu. Hakkında açılmış herhangi bir idari soruşturma veya olumsuz bir performans raporu bulunmayan personelin, ani bir kararla ve somut bir gerekçe gösterilmeksizin Atatürk Devlet Hastanesine görevlendirilmesi tepki topladı.

Sağlık kulislerinde, Komuta Kontrol Merkezinde yeni Paramedik ve Acil Tıp Teknisyeni (ATT) kadroları açılıp buralara yeni personel görevlendirilirken, mevcut mazeretli bir personelin yerinden uzaklaştırılması manidar bulundu. Bu durum, “Sağlık personeli yönetiminde liyakat ve hakkaniyet ilkeleri çiğneniyor mu?” sorusunu gündeme getirdi.

Konuyla ilgili sağlık çevrelerinden yapılan değerlendirmelerde, uygulamanın hukuki ve insani bir dayanağının olmadığı savunuldu.

Valilik ve Bakanlık Göreve Çağrıldı

Yaşanan bu gelişme Zonguldak’taki sağlık çalışanları arasında huzursuzluğa yol açarken, gözler mülki idareye ve denetim mekanizmalarına çevrildi. Sağlık camiası, liyakat ve çalışma barışını zedeleyen bu kararın ivedilikle yeniden değerlendirilmesi için Zonguldak Valiliği ve Sağlık Bakanlığı yetkililerini göreve davet ederek konu hakkında kapsamlı bir inceleme başlatılmasını talep etti.