Ankara İl Sağlık Müdürlüğü, bazı sosyal medya hesaplarında yer alan “aile hekimleri ve aile sağlığı çalışanlarının kişisel verilerinin üçüncü kişilerle paylaşıldığı” iddialarıyla ilgili açıklama yaptı. Müdürlük, olayın sehven yanlış bir dağıtım listesine gönderilen kurum içi bilgilendirme e-postasından kaynaklandığını duyurdu.
Yapılan incelemede, e-postanın kurumsal adres üzerinden gönderildiği ve kasıtlı bir veri paylaşımının söz konusu olmadığı, olayın tamamen teknik bir hata sonucu meydana geldiği tespit edildi.
Açıklamada, “Olayın öğrenilmesinin ardından idari süreçler başlatılmış, sehven paylaşımı yapan personel hakkında disiplin soruşturması açılmıştır” ifadeleri yer aldı.
Müdürlük, kişisel verilerin korunmasına azami önem verdiklerini vurgulayarak, benzer durumların tekrarlanmaması için gerekli teknik ve idari önlemlerin hızla alındığını bildirdi.
