Trafikte kuralları hiçe sayanlara kötü haber! Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde bu hafta görüşülmesi beklenen Trafik Kanunu Değişiklik Teklifi, cezaları katlayacak yeni bir dönem başlatıyor. Teklif yasalaşırsa, özellikle ambulansa yol vermeyen sürücülere 46 bin TL para cezası kesilecek.
Cezalar katlanarak artacak
Trafikte Haklarım Derneği Başkanı Yasemin Usta, yeni düzenlemeyle birlikte hatayı tekrarlayan sürücülere kademeli cezalar uygulanacağını açıkladı.
“Emniyet kemeri takmamanın cezası 993 liradan 2.500 liraya, kırmızı ışık ihlali 2.168 liradan 5.000 liraya çıkacak. Alkollü araç kullanımına 25 bin lira, seyir halindeyken telefonla konuşmaya 5 bin lira ceza kesilecek. Trafikte saldırgan davranışlarda bulunanlar ise 180 bin lira ödeyecek,” dedi.
Ambulansa yol vermeyenlere ağır yaptırım
Usta, halen ambulanslara yol vermemekte direnen sürücülerin toplumsal vicdanda da büyük tepki çektiğini belirterek,
“Ambulansa yol vermemenin cezası 46 bin lira olacak. Ciddi artırımlar var. Bu cezalarla birlikte kazalarda gözle görülür bir düşüş bekliyoruz,” ifadelerini kullandı.
“Cezalar caydırıcı olacak, kazalar azalacak”
İçişleri Bakanlığı’nın 33 ülkede yaptığı araştırmanın ardından hazırlanan yasa teklifinin, uluslararası örneklerle uyumlu hale getirildiği öğrenildi. Finlandiya, Almanya gibi ülkelerde gelir seviyesine göre ceza uygulamalarının trafik güvenliğini artırdığı tespit edildi.
Yasemin Usta, Türkiye’de de benzer sonuçların alınacağına inandığını belirterek şunları söyledi:
“Son 10 yılda 62 binden fazla vatandaşımızı trafik kazalarında kaybettik. Bu cezalar, artık cezasızlık algısını kıracak. Halkımızdan da destek bekliyoruz. Ceza ödemek için değil, yaşamak ve yaşatmak için kurallara uyalım.”
Ana hedef: Sıfır hata, sıfır kaza
Yeni düzenlemenin, 2024-2027 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planı kapsamında caydırıcılığı artırması hedefleniyor. Yasa teklifinin bu hafta Meclis’te oylanması bekleniyor.

